SIRÁJ! iskolaújság

Holt Költők Társasága

2015. április 12. - NSJGSiráj

N. H. Kleinbaum: Holt Költők Társasága

 

Meg kell vallanom, az elején nem is akartam elolvasni. Rengeteg pozitív véleményt hallottam róla, sőt, sok ajánlás is érkezett hozzám, de ezek ellenére sem fűlött hozzá a fogam. Aztán egy unalmas, tévézős szombati napon valahogy megtaláltam a filmet. Egy töredékét láttam csupán, de annak a hangulata annyira megragadott, hogy elhatároztam, meglesem a könyvet is.

Nemsokára meg is szereztem, és látva a szüleim örömét, amely annak volt köszönhető, hogy én egy ilyen iromány iránt érdeklődöm, nagy kedvvel neki is kezdtem. Az első húsz oldal borzasztóan unalmas volt. Vontatottnak, erőltetettnek tűnt, már az is megfordult a fejemben, hogy abbahagyom, ám végül mégis folytattam. Minél jobban belemerültem, annál többet szerettem volna olvasni belőle. Az író egyszerű stílusa észrevétlenül vezetett végig a könyvön. A történet néhol megnevetetett, máskor elgondolkodtatott.

A történet az 1940-es években, Angliában, egy szigorúságáról és eredményességéről híres magániskolában, a Weltonban játszódik, ahová egy új irodalomtanár, Mr. Keating érkezik. A férfi egyedi módszereinek és humorának köszönhetően a diákok többsége érdeklődni kezd a költészet iránt, ám a tanárok nem nézik jó szemmel az olyan oktatási formákat, amelyeket nem a legnagyobb fegyelem és a túlzott szigor jellemez. A történet hét fiút helyez középpontba, akik Mr. Keating által ösztönözve újraélesztik a Holt Költők Társaságát, természetesen a legnagyobb titokban. Azonban, azt még ők sem tudják, hogy ennek milyen súlyos következményei lesznek…

Amikor a végéhez értem, pár percig csak bámultam magam elé, próbáltam megemészteni azt, hogy vége. Hatalmas élmény volt olvasni, olykor el is felejtettem, hogy nem 2015-ben játszódik, mert annyira mainak éreztem a problémákat. Tanulás, szerelem, a szülők basáskodása, ezek mind-mind aktuális témák, mégis szerves részét alkotják egy régebbi műnek.

Személy szerint mindenkinek ajánlom, mert a nyelvezete egyszerű, a történet szórakoztató és komoly is egyben, valamint a kisebb fantáziájú emberek is képesek beleélni magukat. A film nagyon apró, jelentéktelen részletekben tér el a könyvtől, így annak a megtekintését is javaslom.

 

Kaulics Krisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://nsjg-siraj.blog.hu/api/trackback/id/tr97298173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása